Lokerse Feesten en Sporting Lokeren gaan elkaar sterker maken

© BELGAIMAGE
Matthias Stockmans
Matthias Stockmans Redacteur van Sport/Voetbalmagazine en Knack Focus.

Peter Laureys, marketingdirecteur van de Lokerse Feesten, is met onmiddellijke ingang aan de slag gegaan bij de club van Roger Lambrecht.

Peter Laureys (49) versterkt sinds deze week de commerciële cel van Sporting Lokeren, waar hij tussen 2013 en 2015 ook al even jeugdvoorzitter was. Laureys, die het als jeugdspeler van Sporting tot de B-kern schopte en nog samenspeelde met Stephen Keshi, zal die nieuwe functie combineren met zijn job als marketingdirecteur van de Lokerse Feesten. “Ik zal de jonge geest die in het muziekmilieu heerst, proberen mee te nemen naar Daknam”, zegt hij aan Sport/Voetbalmagazine.

Hij vreest niet voor botsingen met de behoudsgezinde voorzitter Roger Lambrecht. Laureys: “Het tekent de nieuwe wind die er op Daknam waait sinds Frederic Schroyens hier in augustus aangetrokken werd als commercieel directeur. Wij zijn goede vrienden en tussen de Lokerse Feesten en Sporting bestond er de voorbije vijf jaar al een samenwerkingsverband, onder meer als mediapartners en via uitnodigingen voor medewerkers. Wij kunnen elkaar zeker sterker maken, bijvoorbeeld door de goede contacten die ik in deze regio heb uitgebouwd. Ik heb mijn plannen uit de doeken gedaan bij Lambrecht en hij wil daarin meegaan. De voorzitter is een controlefreak, maar hij is ook moe. Hij laat de moderne ideeën van het nieuwe commerciële team toe, bijvoorbeeld inzake automatisering en infrastructurele ingrepen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content